Wat voor type tv-kijker ben jij?

Wat voor type tv-kijker ben jij?

23/11/2021 Goed om te weten

Terwijl de ene geconcentreerd z’n favoriete show volgt, is de ander een volledige berg papierwerk aan het afwerken voor de tv. We hebben elk zo onze eigen gewoontes wanneer het op tv-kijken aankomt. Hoe breng jij jouw uurtjes voor de televisie door? Ontdek de verschillende types hieronder en ga na wat voor type(s) tv-kijker jij bent. We geven je ook enkele tips zodat jij alles uit jouw tv-momenten kan halen.

1.   De vervelende prater

Stiltes staan niet in de woordenboek van de vervelende prater. Hij of zij stelt continu vragen en heeft op iedere gebeurtenis wel iets te zeggen. Door al dat gebabbel letten ze vaak niet op details waardoor ze al gauw helemaal vergeten zijn waarover het programma of de serie nu eigenlijk gaat. Vervelend is het zeker als jij naast een prater zit en je favoriete show of serie wil volgen.

Herken jij jezelf in dit type? Er is uiteraard niets mis met je gebabbel, maar het draait om een goede balans. Zorg ervoor dat de mensen naast je in de zetel het programma ook nog kunnen volgen. :-)

2.   De multitasker

Nog snel even de aardappelen schillen voor het avondeten of de was plooien: de multitasker gebruikt zijn of haar tijd voor de televisie het liefste nuttig en wil nog zoveel mogelijk werk gedaan krijgen.

Een tip: bepaal op voorhand welke taken jij graag nog wil doen. Beperk je enkel tot deze to do’s, zodat jij achteraf ook van wat ontspannen tijd voor de tv kan genieten.

3.   De snacker

Geen tv zonder snacks voor jou. Je bent goed voorbereid en hebt vaak op voorhand al een volledige (koel)kast gevuld met lekkernijen.

Kan je wel wat gezonde inspiratie gebruiken? We schreven een aparte blog boordevol gezonde snacks en drankjes, ideaal voor jouw tv-avonden!

4.   De eeuwige zapper

Een hele avond zappen en op het einde eigenlijk geen enkel programma volledig gezien hebben, dat is de specialiteit van de eeuwige zapper.

Een tip: beslis wie er wanneer controle krijgt over het ‘zappen’. Zo heeft die eeuwige zapper geen keus en moet hij of zij gedwongen meekijken. Probleem opgelost! ;-)

5.   De terugkijker

Voor dit type tv-kijker hebben wij goed nieuws, want via onze interactieve functie Restart & Replay bekijk jij je favoriete programma’s gewoon opnieuw. Je kan 7 dagen teruggaan in de tijd en programma’s die je gemist hebt toch nog bekijken. Handig, hè?

6.   De sportfanaat

Bij TV VLAANDEREN zorgen we ervoor dat sportfanaten niets moeten missen van lokale sport. Wist je dat bij APP TV Basic en APP TV Plus de 3 ELEVEN-zenders met Belgisch voetbal inbegrepen zijn?

Ook handig om te weten: via onze App kan je de resolutie in slechts enkele kliks aanpassen. Dat kan bij instellingen en daar kies je voor lage kwaliteit, gemiddelde kwaliteit, betere kwaliteit of beste kwaliteit. Want wij begrijpen dat je jouw favoriete matchen en de goals liefst haarscherp volgt. ;-)

7.   De dutter

De dutter slaagt er keer op keer weer in om in slaap te vallen, net wanneer de spanning toeneemt op tv.

Wil je deze keer liever niet in slaap vallen tijdens je favoriete serie? We geven je enkele tips:

• Zet de chauffage wat lager. Wanneer het iets kouder is val je minder snel in slaap.

En dat is ook beter voor je energierekening, een win-win!

• Ga zeker niet liggen in de zetel, dat nodigt uit tot een dutje.
  • Doe op voorhand een korte powernap van een kwartiertje of max 30 minuten. Zo ben je weer helemaal klaar voor je filmavond!

8.   De tv-kijker op verplaatsing

Dit type kijkt tv waar en wanneer hij of zij dat wil. Vaak is dat niet in de woonkamer, maar rustig in bed voor het slapengaan, tijdens een bezoek aan het kleinste kamertje, op de trein… Noem maar op! Via APP TV van TV VLAANDEREN kijk je echt overal televisie. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding.

9.   De seriebinger

Hou jij wel van een ijzersterke serie waarbij je helemaal in het verhaal wordt gezogen? Bij onze abonnementen Basic, Basic+, APP TV Basic en APP TV Plus heb jij altijd toegang tot een gigantische bibliotheek films en series van STARZPLAY en Canal+ Series. Je ontdekt er de laatste nieuwkomers maar ook echte classics. Iedere maand krijgt de catalogus een update zodat jij altijd iets nieuws hebt om te kijken.

Bij TV VLAANDEREN hebben we iets voor iedereen

Herken jij jezelf in één of meerdere van deze types?

Of jij nu graag topfilms en series kijkt via de bibliotheek, je favoriete programma’s herbekijkt via Restart & Replay of alle voetbalmatchen van de Jupiler Pro League wil volgen: via de TV VLAANDEREN APP ontdek je zoveel entertainment!