Wat is een smartcard ? 

Een smartcard is een chipkaart die wordt gebruikt voor het decoderen van radio- en televisie-uitzendingen.

SMARTCARD REGISTREREN

Online aangekocht? Bij het bestellen van TV VLAANDEREN hardware werd deze automatisch geregistreerd tijdens jouw bestelling.

Aangekocht in een verkooppunt? De meeste TV VLAANDEREN verkooppunten registreren ook jouw hardware. Mocht dit niet gebeurd zijn, volg dan de stappen via onderstaande link om jouw smartcard te registreren.

REGISTREER JE SMARTCARD

 

SMARTCARD HERACTIVEREN

Als je enkele weken je smartcard niet meer hebt gebruikt kan het zijn dat de rechten op jouw smartcard vervallen zijn en je smartcard een heractivatie nodig heeft. Zo ga je te werk:

ONLINE

STAP 1: Zet je ontvanger op de zender VTM.

STAP 2: Geef je smartcardnummer in op de heractivatiepagina

STAP 3: Je kaart wordt binnen het uur opnieuw geactiveerd.

SMS                     

STAP 1: Zet je ontvanger op de zender VTM

STAP 2: Sms je smartcardnummer zonder leestekens en zonder spaties naar het nummer +32 477 60 66 60.

STAP 3: Je kaart wordt binnen het uur opnieuw geactiveerd.

HERACTIVEER JE SMARTCARD

 

Smartcard mute

De ontvanger kan de smartcard niet lezen.

Wees zeker dat de smartcard correct in de lezer van je ontvanger steekt (in de meeste ontvangers met de chip vooraan aan de onderkant).

Als je een andere decoder gebruikt dan een gecertificeerde TV VLAANDEREN ontvanger, raadpleeg je de handleiding van je toestel om de correcte positie van de smartcard te weten.

Blijf je de melding krijgen, dan is je smartcard mogelijk beschadigd. Contacteer onze klantendienst voor meer informatie over wat je kan doen.

DEFECT

Bij de foutmelding Smartcard mute kan de ontvanger de smartcard niet lezen. Wees zeker dat de kaart correct in de lezer van je ontvanger steekt (in de meeste ontvangers met de chip vooraan aan de onderkant). Blijf je de melding krijgen, dan is je smartcard mogelijk beschadigd. Contacteer onze klantendienst op het nummer 02 403 03 33 voor meer informatie over wat je kan doen.

VERLOREN
Bij het verloren gaan van je smartcard, bestel je rechtstreeks bij TV VLAANDEREN een nieuwe kaart op het nummer 02 403 03 33. Na je bestelling blokkeren we de oude smartcard en zetten we je abonnement over op de nieuwe kaart.

GESTOLEN
In geval van diefstal stuur je na aangifte bij de politie, een kopie van het opgestelde proces verbaal naar TV VLAANDEREN. De oude kaart wordt onmiddellijk geblokkeerd en je krijgt een nieuwe smartcard van onze klantendienst.

Het postadres is:
TV VLAANDEREN
Postbus 12250
1930 ZAVENTEM