Live TV

INSIGHT TV KONDIGT BELANGRIJKE VERDELING AAN OP EUROPESE MARKT MET M7 GROUP OP MIPTV 2017

LUXEMBURG, 04 april 2017 - INSIGHT TV, ‘s werelds grootste producent en verdeler van tv-programma’s in haarscherpe 4K ultra hd over extreme sporten en avontuurlijke reizen, heeft op het internationale tv-programma festival in Cannes, MIPTV 2017, aangekondigd dat het een belangrijke distributiedeal heeft ondertekend met M7 Group, marktleider in Pan-Europese betaal-tv via satelliet.

De overeenkomst omvat de verdeling van beide succesvolle INSIGHT TV zenders, in 4K ultra hd en hd, via de verschillende satelliet-tv platforms van M7 Group: TV VLAANDEREN en TéléSAT (België), CanalDigitaal (Nederland), Skylink (Tsjechische Republiek en Slovakije) en HD Austria/Austriasat (Oostenrijk) en dat vanaf 4 april 2017. Deze aankondiging op het MIPTV 2017 bevestigt de enorme groei van INSIGHT TV tijdens de afgelopen 12 maanden en haar toewijding om de hoogste 4K ultra hd content te leveren aan miljoenen kijkers van over de hele wereld.

Bill Wijdeveld, VP, business development bij M7 Group SA: “Met de groeiende verkoop van 4K ultra hd schermen in Europa, groeit nu ook de vraag naar haarscherpe 4K ultra hd kwaliteit content. We zijn dan ook zeer gelukkig met deze overeenkomst met INSIGHT TV, omdat ze ons de mogelijkheid geeft om onze satelliet-tv kijkers in de Benelux, de Tsjechische Republiek, Slovakije en Oostenrijk een uitgebreide variatie aan topentertainment aan te bieden van 4K ultra hd en hd-programma’s.”

“We zijn zeer tevreden om deze aankondiging vandaag te doen op het MIPTV om onze groeiend succes van de voorbije 12 maanden verder te benadrukken”, voegt Graeme Stanley toe, Commercieel Directeur van INSIGHT TV. “Dit contract met M7 Group geeft ons de mogelijkheid om meer kijkers van over heel Europa te bereiken die hunkeren naar content in de hoogste beeldkwaliteit in 4K ultra hd, gemaakt in samenwerking met sociale beïnvloeders die geweldige verhalen vertellen over schitterende locaties van over de hele wereld.”

INSIGHT TV brengt originele programma’s in de vorm van innovatieve documentaires, toegankelijke reality en boeiende infotainment, maar ook interactieve nieuwe formats op hoog niveau. Het produceert fenomenale series zonder scripts met overtuigende content om de kijker mee te doen ontdekken, leren en entertainen. Bovendien zijn alle programma’s beschikbaar in het allerbeste dat 4K ultra hd te bieden heeft.

Niet voor publicatie
    Meer info: press@m7group.eu of +352 260 961 00

• OVER M7 GROUP

M7 Group S.A. is opgericht in oktober 2009 in het Groothertogdom Luxemburg en is een Europese aanbieder van diensten via satelliet voor particulieren en bedrijven. M7 Group S.A. opereert de volgende merken: CanalDigitaal en Online.nl in Nederland, TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT in België, M7 in Duitsland, AustriaSAT in Oostenrijk en Skylink in de Tsjechische Republiek en Slowakije. Elk merk biedt een eigen taal- en cultuurspecifiek tv-aanbod aan. Luxemburg is dankzij haar strategische geografische ligging en de nabijheid van SES ASTRA, Europa’s grootste satelliet aanbieder, de uitgekozen locatie voor de vestiging van M7 Group S.A. Vandaag telt M7 Group S.A. ruim 3 miljoen kijkers die een kleine schotelantenne gebruiken voor de ontvangst van meer dan honderd digitale nationale -en internationale tv –en radiozenders. Sinds 2011 biedt M7 Group S.A. ook Internet en VOIP diensten aan voor haar klanten in België en Nederland.