M7 group en panasonic team stellen samen de hybride smart tv app voor

Luxemburg, 13 september 2019 – M7 Group, één van Europa’s grootste aanbieder van betaal-tv (en eigenaar van de merken waaronder TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT), en tv-producent Panasonic sloten een overeenkomst om de innovatieve M7 hybride Smart TV app te integreren in de laatste nieuwe Panasonic Smart TV’s voor de verschillende markten waar M7 actief is (België, Nederland, Slovakije, Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Duitsland en Oostenrijk).

Met de hybride Smart TV app, ontwikkeld door M7, hebben alle gebruikers van een Panasonic Smart TV, uitgerust met een ingebouwde satelliet-tuner, toegang tot zowel lineaire als niet-lineaire content in haarscherpe HD en zelfs UHD-kwaliteit. En dat allemaal zonder een decoder. Door de Smart TV te verbinden met het internet, heeft de gebruiker bovendien toegang tot verschillende interactieve mogelijkheden (zoals Restart & Replay, pauze, films op aanvraag,..) en digitale diensten zoals cloud-opname en een elektronische programmagids.

Vanaf deze herfst, zal de M7 hybride Smart TV app beschikbaar zijn op alle Panasonic OLED-TV serie vanaf 2019 en op de Ultra HD HDR LED serie vanaf GXW804.

Naast deze innovatieve manier van tv-kijken, kan de gebruiker genieten van entertainment en digitale diensten niet alleen via Smart TV, maar ook op alle mobiele apparaten door de Live TV app van TV VLAANDEREN. Beide mogelijkheden zorgen voor een ultieme tv-ervaring bij het wisselen van het ene apparaat naar het andere.

"Panasonic is wereldwijd de eerste tv-producent die de nieuwe HbbTV Operator App Standard 2019 in zijn tv-modellen integreert. We zijn erg blij dat we een sterke partner zoals M7 Group hebben gevonden om onze Panasonic-klanten een meerwaarde te kunnen bieden", zegt Dirk Schulze, Hoofd Product Marketing TV/Home AV bij Panasonic Duitsland.

“Panasonic is een logische partner om onze nieuwe M7 HbbTV Operator App te lanceren. Ze hebben niet alleen een jarenlange tv-expertise, maar ook een innovatieve tuner concept en een sterke marktpositie.” Zegt Andrei Noppe, Executive Vice President Operations, M7 Group.

Niet voor publicatie

Meer info:

Voor M7 Group
Bill Wijdeveld
T: +352 621 215 011
E: bill.wijdeveld@m7group.eu

Voor Blue Ant Media:
Susan Stafford
susan.stafford@blueantmedia.com
Tel. +1 416 440 7283

M7 Group S.A. is opgericht in oktober 2009 in het Groothertogdom Luxemburg en is een Europese aanbieder van diensten via satelliet voor particulieren en bedrijven. M7 Group S.A. opereert de volgende merken: Canal Digitaal en Online.nl in Nederland, TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT in België, M7 en Diveo in Duitsland, HD Austria in Oostenrijk en Skylink in de Tsjechische Republiek en Slowakije. Elk merk biedt een eigen taal- en cultuurspecifiek tv-aanbod aan. Luxemburg is dankzij haar strategische geografische ligging en de nabijheid van SES ASTRA, Europa’s grootste satelliet aanbieder, de uitgekozen locatie voor de vestiging van M7 Group S.A. Vandaag telt M7 Group S.A. ruim 3 miljoen kijkers die een kleine schotelantenne gebruiken voor de ontvangst van meer dan honderd digitale nationale -en internationale tv –en radiozenders. Sinds 2011 biedt M7 Group S.A. ook Internet en VOIP diensten aan voor haar klanten in België en Nederland. Meer informatiewww.m7group.eu.

De Panasonic Corporation is een wereldleider in de ontwikkeling van diverse elektronicatechnologieën en -oplossingen voor klanten in de consumentenelektronica, huisvesting, autosector en business-to-business. Het bedrijf bestaat in 2018 honderd jaar en heeft zich ontwikkeld tot een wereldspeler. Het heeft nu 582 werkmaatschappijen en 87 gelieerde bedrijven over de hele wereld, met een geconsolideerde netto-omzet van 8.003 biljoen yen in het fiscale jaar dat eindigde op 31 maart 2019. Alle afdelingen streven het creëren van nieuwe waarde via innovatie na. Zo realiseert het bedrijf door middel van zijn technologieën een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Voor meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global.