Wat is easy switch ?

Als je klant bent bij een provider met digitale tv of internet heb je een Easy Switch ID. Dit is een uniek nummer verbonden aan je diensten dat je kan vinden op je aanrekening of in de online klantenzone van je huidige provider.

Als je bij je oude provider bepaalde diensten of producten wil opzeggen, geef je tijdens je bestelling bij je nieuwe provider je Easy Switch ID. Je duidt zelf aan welke producten je wilt opzeggen en je nieuwe provider regelt vervolgens alles - je hoeft zelf helemaal niets te doen.

Je kan overigens zelf bepalen wanneer de diensten moeten opgezegd worden of je kan ervoor kiezen dat de opzegging gebeurt bij de activatie van de diensten. Zo is er op geen enkel moment een uitval of onderbreking van je digitale tv, internet of vaste lijn.

Als je enkel voor digitale tv wilt overstappen en gebruik wilt maakt van Easy Switch, dan raden we je aan om een opzegdatum in de toekomst te kiezen. Hierbij dien je rekening te houden met de datum waarop je nieuwe tv-apparatuur effectief gaat installeren.

Welke diensten

Wil je bepaalde diensten behouden (vb: vaste lijn of mobiel nummer)? Wees dan zeker dat je nieuwe provider deze dienst ook apart aanbiedt buiten een pack. Als dit niet het geval is, zal deze dienst ook automatisch geannuleerd worden.

Afhankelijk van het contract bij de vorige operator kan het zijn dat je een opzegvergoeding of restwaarde moet betalen, of dat er misschien nog een toestel teruggegeven moet worden. Vraag het dus zeker eens na bij je oude provider.

Bestelproces