Drie tips om nog alles uit je zomer te halen

Drie tips om nog alles uit je zomer te halen

12/08/2021

Laten we eerlijk zijn, een topzomer is het qua temperaturen de afgelopen weken nog niet geweest. Maar het is wat je er zelf van maakt! Gelukkig zijn er genoeg activiteiten om je zomer toch wat op te vrolijken en is het deze week eindelijk beter weer. Geen inspiratie? Met deze drie tips haal jij nog alles uit je zomer en maak je het beste van de maand augustus.

1.   Festival time

De zomer, dat wil ook zeggen festivals! Op de grote festivals zoals Pukkelpop of Tomorrowland zal het spijtig genoeg nog even wachten zijn, want die kunnen nog niet plaatsvinden door de huidige situatie. Maar klein is fijn! Er zijn genoeg kleinere festivals die dit jaar wel kunnen doorgaan. Er zijn er heel wat die in het weekend van 13 tot 15 augustus vallen. Wat denk je: iedere dag iets anders? :-) We lijsten er enkelen voor je op.

Zeverrock in Zevergem

Fan van Black Box Revelation, Het Zesde Metaal of de Compact Disk Dummies? Dan moet je vrijdag 13 en zaterdag 14 augustus in Zevergem zijn, vlakbij Gent. Het is een klein festival maar wel eentje met topnamen. Je betaalt 31,32 euro voor een dagticket. Tickets bestellen kan via deze link: www.zeverrock.be

Alcatraz in Kortrijk

Metalfans trekken best het weekend van 13 tot 15 augustus naar Kortrijk. Daar vindt Alcatraz plaats. Met 3 podia, harde metalmuziek en maar liefst 25.000 feestvierders belooft het een stevig feestje te worden!

Wat mag dat kosten? €70 voor een dagticket en €150,5 voor een combi. Meer info vind je hier: www.alcatraz.be

Paradise City in Perk

Paradise City combineert het beste van twee werelden: muziek en natuur. Natuurliefhebbers komen ongetwijfeld tot rust op het idyllische Ribaucourt kasteeldomein. Er zijn 4 verschillende podia en honderden artiesten uit binnen- en buitenland passeren de revue. Ook dit festival vindt plaats van 13 tot 15 augustus. Tickets aankopen kan via de website https://paradisecity.be

Ostend Beach Festival en W-festival in Oostende

Op het strand van Oostende zijn er in augustus maar liefst 2 festivals. Ideaal om te combineren met een heerlijke vakantie aan onze geliefde kust.

Van 20 tot 22 augustus is het de beurt aan Ostend Beach Festival, waar je terechtkan op Urban Friday, Clubbing Saturday of Classic Sunday. Met Martin Solveig als headliner kan het niet anders dan een topeditie worden. Een ticket kost je 29 euro, kies je voor een combi dan betaal je €79: www.visitoostende.be/nl/ostend-beach-festival-2021

W-Festival vindt plaats van donderdag 25 augustus tot zondag 29 augustus en neemt je mee naar de jaren 80. A Flock of Seagulls, Paul Young, OMD,... Ze nemen je mee op een reis in de tijd. De prijs voor een ticket bedraagt 70 euro, bestellen kan hier: w-festival.com Met de voetjes in het zand en dansen maar!

2.   Zorg voor een vakantiegevoel in eigen land

De zomer is dé periode dat heel wat mensen vertragen. Maak een lijstje met dingen die jij deze zomer echt nog wil doen en zorg voor een vakantiegevoel in eigen land. We geven je enkele tips:

• Zet al de plaatsen die je zeker wil bezoeken in deze lijst. Maak een planning wat je wanneer bezoekt. Wat denk je van een roadtrip door Vlaanderen?
  • De zomer, dat staat voor ons ook gelijk aan een heerlijke picknick op de mooiste plaatsen. Trek eropuit met de fiets en een mandje vol lekkers.
  • Er zijn heel wat leuke restaurants, cafés en cocktailbars waar je die zomervibes echt te pakken krijgt. Zoals bij Bocadero in Antwerpen bijvoorbeeld, hét St.Tropez, maar dan wel aan de Schelde.

3.         Must-watch series voor een avondjeamusement

Als je alles uit je zomer wil halen, dan moet je dat natuurlijk niet altijd buitenshuis zoeken. Een dag of namiddag in de zetel doorbrengen met een spannende serie is even plezant. Dat kan bij goed weer ook buiten in de tuin, want met de TV VLAANDEREN APP kijk je waar en wanneer je dat wil, op al je schermen.

Zoek je nog wat inspiratie voor series die je nog niet gezien hebt? Check dan zeker onderstaand lijstje van STARZPLAY-series in de Canal+ Series Catalogus.

Animal Kingdom

De 17-jarige Joshua 'J' Cody is genoodzaakt om na de dood van zijn moeder bij zijn grootmoeder Janine in Californië in te trekken. Zijn grootmoeder en haar drie zonen, die nog thuis wonen, nemen het er niet zo nauw met de wet. Ze spelen een belangrijke rol in het misdaadmilieu, maar Joshua wil absoluut op het rechte pad blijven.

Run the World

Who run the world? Girls! Deze serie bestaat uit acht afleveringen. We volgen een groep zwarte vrouwen die werken en wonen in Harlem. Elk van hen heeft hoge ambities, maar ze moeten heel wat uitdagingen overwinnen om aan de top te geraken. Gelukkig hebben ze elkaar, want hun vriendschap overleeft alles.

No Man's Land

Antoine zijn zus is jaren geleden om het leven gekomen tijdens een aanslag in Caïro. Althans, dat denkt iedereen.Tot Antoine zijn zus plots op het nieuws ziet en hij er zeker van is dat ze nog leeft. Daarom trekt hij naar de Vruchtbare Sikkel, de plaats waar de vrouwelijke Koerdische strijders het opnemen tegen de grootste terroristenorganisaties ter wereld.

Catherine The Great

Fan van historiek en prachtige kostuums? Dan is Catherine The Great iets voor jou. Via deze serie krijg je inkijk in het hof van de machtigste vrouwelijke monarch uit de geschiedenis. Het was een onafhankelijke vrouw die duidelijk wist wat ze wou. Catherine The Great is een verhaal over intriges, schandalen en haar affaire met Grigori Potjomkin.

Meer inspiratie nodig? We schreven al een blog over de top tien meest bekeken series van STARZPLAY, die kan je hier lezen: www.tv-vlaanderen.be/blog/posts/de-top-10-best-bekeken-series-van-starzplay/

Met TV VLAANDEREN haal je zeker en vast alles uit je zomer. Zit het weer eens niet mee? Geen probleem, trek dan gezellig naar binnen en kijk naar al je favoriete programma’s, films en series. Dat is ook genieten! ;-)

Fijne zomer!