Dramaserie The North Water (2021)

Dramaserie The North Water (2021)

29/09/2021 Op tv Zenderaanbod

De gevaarlijke avonturen van een groep walvisjagers

Het is het jaar 1859. Een groep mannen maakt zich klaar voor een Arctische walvisexpeditie. Patrick Sumner (gespeeld door Jack O’Connell), een ex-legerarts die op oneervolle wijze ontslagen werd, heeft zich aangemeld als scheepsdokter voor de expeditie. Hij hoopt op deze manier te ontsnappen aan zijn verleden. Ook harpoenier Henry Drax maakt deel uit van de bemanning. Wat de rest natuurlijk niet weet is dat Henry een brute psychopaat is met een duister verleden. Wanneer de bemanningsleden zich op volle zee bevinden en het schip vast komt te zitten in het ijs, breekt er chaos los. Alsof dat nog niet genoeg was, wordt er ook een moord gepleegd. De spanning loopt hoog op en de vraag is: wie is de dader en wat doe je met een killer aan boord?

Op 1 oktober gaat The North Water in première. Je vindt deze BBC-serie vanaf 1/10 in de bibliotheek via de TV VLAANDEREN APP.

Drama met een duister kantje

Deze vijfdelige serie is gebaseerd op de bekroonde roman van Ian McGuire. Hij mocht voor zijn roman The North Water een Encore Award in ontvangst nemen, de prijs voor de beste tweede roman. De auteur schreef het boek met zoveel gevoel voor detail en authenticiteit. De wreedheid komt tot in het kleinste detail aan bod. Dat maakt ook dat het verhaal van begin tot einde blijft boeien.

Dat gevoel wou regisseur Andrew Haighs ook overbrengen in de verfilming. Het resultaat is een geloofwaardig verhaal van een groep mannen die in erbarmelijke omstandigheden vechten voor hun leven.

Een sublieme cast

Wanneer Colin Farrell en Jack O'Connell de hoofdrollen vertolken in een serie, dan mag je er toch wel zeker van zijn dat het een topserie is. Colin Farrell ken je onder andere van Fantastic Beasts en Dumbo, films die al een Oscar in ontvangst mochten nemen. Jack O'Connell is vooral bekend van zijn rol in Unbroken, Money Monster of de Britse televisiedrama Skins. Beiden acteurs hebben heel wat awards op hun naam staan.

De cast van North Water bestaat verder uit nog andere bekende namen zoals Stephen Graham, die de rol van Kapitein Brownlee op zich neemt en Peter Mullan die de ‘Priest’ speelt. Alleen maar topacteurs en fantastische acteerprestaties.

The North Water volg je via TV VLAANDEREN

Je vindt deze serie en nog heel wat andere topfilms en series terug in de bibliotheek in je TV VLAANDEREN APP.

Veel kijkplezier!