Hoe deze winter warm doorkomen: 5 leuke tips

Hoe deze winter warm doorkomen: 5 leuke tips

9/12/2021 Zo doe je dat Goed om te weten Zenderaanbod

Alhoewel we gehoopt hadden dat het ‘normale’ leven voor eens en altijd terug zou zijn, is deze winter toch weer een tikkeltje bizar. Bizarre weken of niet, het is wat we er zelf van maken. Met deze tips kom jij de winter zonder dip door en beleef jij warme, gezellige feestdagen!

1. Laat de kerstboom en kerstversiering wat langerstaan

Stiekem hebben we die kerstboom toch allemaal wat vroeger gezet dit jaar? Het kan dus ook geen kwaad om de boom en de versiering na de feestdagen wat langer te laten staan. ;-) Extra licht en sfeer helpt ons door die donkere dagen. Als je dit toch net too much vindt, dan kan je ook eens kijken voor sfeerverlichting zoals LED-licht. Lampen waarbij je keuze hebt uit miljoenen kleuren creëren de juiste sfeer voor ieder moment. Instant gezelligheid!

2. Een lachsessie met z’n allen

Lachen is gezond. Het vermindert stress doordat het gelukshormoon endorfine vrijkomt. Dat is op z’n beurt ook weer goed voor je immuunsysteem. Want wie stressvrij door het leven gaat, heeft minder snel last van kwaaltjes. Alleen zorgt die winterdip er vaak voor dat we niet genoeg lachen. Kan je wat hulp gebruike. Je kan dit perfect buiten laten doorgaan vanwege de huidige situatie. Wedden dat je na de sessie helemaal ontspannen bent?

3. Steun een goed doel

Er is geen betere periode dan de koude, donkere wintermaanden om iets extra te doen voor anderen. Iedereen kan wel iets doen voor mensen in nood. Kook of bak jen? Boek dan met z’n allen eens een lachsessie graag? Dan kan je enkele maaltijden voorzien voor anderen die het moeilijker hebben rond de kerstperiode. Ken je een gezin dat het financieel lastig heeft? Misschien kan je wat bijdragen voor de kerstcadeaus zodat de kinderen toch een fijne kerst beleven.

Misschien heb je weinig tijd om de bovenstaande dingen te verwezenlijken, maar je kan nog steeds één van de goede doelen in België steunen. Zoals gewoonlijk gaat de Warmste Week deze maand weer door. Zij zullen van 18 tot 24 december live uitzenden vanuit Mechelen. Wil je graag zelf een gift doen of een actie organiseren? Dat kan via de website van de Warmste Week.

4. Gezellig rond de vuurkorf buiten

Het is nog wat koffiedik kijken hoe de komende weken zullen verlopen. Maar één ding is zeker, met een beetje creativiteit kan jij je familie en vrienden zeker zien deze kerst. Gezellig rond de vuurkorf buiten met dekentjes en een aperitiefje, meer moet dat niet zijn.

Je kan ze ook verrassen en een echte buitenbioscoop organiseren met een groot scherm, popcorn, heerlijke drankjes… Zo komen jullie die winter samen warm door!

5. Organiseer een filmavond

Het geheim voor de perfecte filmavond? Ongetwijfeld een goede organisatie. Dat start al met het uitnodigen van je dichtste vrienden of familie. Verstuur een leuke uitnodiging via mail zodat je zeker bent dat iedereen ze ontvangen heeft.

Uiteraard mogen ook de snacks niet ontbreken, dit hoeven niet altijd ongezonde dingen te zijn. Prikkertjes met kerstomaatjes en mozzarella vallen altijd in de smaak. Een notenmix, verse fruitsla of zelfgemaakte granola-repen met pindakaas, honing en haver zijn ook lekkere ideeën. We schreven trouwens al een blog boordevol gezonde tv-snacks. Natuurlijk hangt het ook van de smaak af van je groepje en mag er zeker en vast ook wat ‘comfort-food’ aanwezig zijn!

Voor je buitenbioscoop of je filmavond in de zetel moet je uiteraard ook nog films voorzien, want je movie night staat of valt met de keuze van je films.

Welke films kies je?

Wist je dat je via APP TV Basic, APP TV Plus, of Basic en Basic+  gratis toegang hebt tot de volledige bibliotheek films en series van Canal+ Series en STARZPLAY? Deze ruime catalogus bevat ook echte originals, die je enkel hier kan kijken.

We geven je enkele filmtips:

Where’s the Money?

Del, een jongeman uit Los Angeles, ontdekt dat zijn vader en zijn oom jaren geleden 1 miljoen hebben gestolen, en dat ze dit pak geld verstopt hebben in een hostel. Del wil deze som geld in handen krijgen, maar ontdekt dat dit hostel nu gebruikt wordt door de Universiteit van Zuid-Californië. Hij moet zich daarom noodgedwongen aansluiten bij de studentenvereniging om zich zo een weg naar binnen te werken.

Films voor een muzikale avond

De beentjes eens goed losgooien buiten of binnen? Met al de films van Step Up beleef je een muzikale avond. Via de catalogus kijk je ook naar Dirty Dancing, nostalgie verzekerd!

Houdini

Hij was één van de grootste meesterontsnappers van zijn tijd, maar werd niet geboren met de naam Harry Houdini. In deze miniserie (bestaande uit 2 afleveringen) maken we kennis met de jonge Ehrich Weiss, die een goochelaar ontmoet en hierna zelf zijn passie voor goochelen ontdekt.

Romantiek met Dear Secret Santa

Jennifer keert terug naar het stadje waar ze is opgegroeid. Wanneer ze brieven ontvangt van een geheime aanbidder, heeft ze een sterk vermoeden dat deze brieven van haar vroegere buurjongen komen. Maar dat is helemaal niet mogelijk, want hij kwam een tijd geleden om tijdens een auto-ongeluk.

Met een vleugje romantiek zorgen we voor extra warmte in de koude wintermaanden. In onze bibliotheek vind je nog heel wat andere romantische (Christmas) movies.

Met deze tips kom jij de winter door zonder dip en maken we van deze periode toch een feest!